יום שישי, 16 במרץ 2012

חמסה עליך

היום בן זוגי ואני חוגגים חמש שנות הכרות. יש כאלו שיאמרו שזה הרבה זמן, יש כאלו שיאמרו שזה מעט זמן ואני חושבת שזה בדיוק הזמן לדעת אם אתה מכיר אם או לא את החצי השני שלך.
אני למשל הספקתי ללמוד שאת התה הוא שותה עם שתי כפיות סוכר או לא שותה בכלל. אם רואים סרט, כדאי מאוד שזה יהיה סרט אקשן. את הגרביים הוא אוהב ללא תפרים. אם אני לא מספרת אותו או שולחת אותו לספר, הוא יצמיח מחלפות. כשהוא יחליף את האופנוע במכונית, זה יהיה רכב שטח. עוגות הוא אוהב בכל טעם, גודל וצורה, אבל אם הוא יצטרך לבחור, זו תהיה עוגת מוס שוקולד. כשהוא באמצע תרגול יוגה, שום דבר לא יזיז אותו (גם לא רעידת אדמה, אזעקה או שריפה).

יניב -
יצאנו לדייט הראשון לפני חמש שנים בדיוק. זה אפילו היה יום שישי. נפגשנו בכניסה לארקפה בהרצליה פיתוח. הזמנתי משהו חם לשתות (כנראה סיידר) ואתה שתית קפה עם משהו מתוק ליד. אתה דיברת ודיברת ואני בעיקר הקשבתי. היום, חמש שנים אחרי, היוצרות התהפכו ואני זו שלא סותמת את הפה.
יחד, הצלחנו לצבור חוויות: טיולים בארץ ובעולם, צלילות, ארוחות משפחתיות, שיחות לתוך הלילה, מסיבות ואירועים משמחים רבים ואפילו בילוי לילי ארוך בתא לחץ.

בשבוע שעבר חגגת יום הולדת ולא רצית מתנות. הרשה לי לחלוק עם העולם את המתכון לעוגת מוס שוקולד שאתה כל כך אוהב וזו תהיה המתנה שלי בשמך ♥
מאחלת לנו עוד המון שנים נפלאות יחד עם עשייה משותפת, תמיכה הדדית והרבה אהבה.

עוגת המוס של יניב
מכינים מראש תחתית של עוגת שוקולד או עיגול מרנג בתוך תבנית בקוטר 20 ס"מ.
מומלץ לרפד את הדפנות בשקף לעוגה.

חומרים 
2 ביצים + 2 חלמונים בטמפ' החדר
כף וחצי (30 גרם) סוכר
40 מ"ל ליקר שוקולד/ברנדי
350 גרם שוקולד מריר
2 מיכלים (500 סמ"ק) שמנת מתוקה

הכנה
ממיסים את השוקולד במיקרו באינטרבלים של 30 שניות עד שאין גושים. מביאים לטמפ' החדר. מקציפים ביצים, חלמונים וסוכר לקציפה בהירה ותפוחה, מוסיפים את הליקר וממשיכים להקציף עוד כדקה. מוסיפים את השוקולד המומס אל קציפת הביצים באיטיות ומקציפים עד ששתי התערובות מתחברות. מקציפים שמנת מתוקה לקצפת לא יציבה מדי כ-80% הקצפה. מקפלים מעט מהקצפת אל תערובת השוקולד, על מנת לאוורר אותה, ואז שופכים את תערובת השוקולד לשאר הקצפת ומערבבים בעזרת מטרפה ידנית עד שמקבלים מוס חלק ואוורירי. שופכים את המוס מעל התחתית, מיישרים ומקפיאים להתיצבות כשעה.

מכינים גנאש לציפוי:
ממיסים 100 גרם שוקולד מריר. כשאין יותר גושים מוסיפים פנימה 100 סמ"ק שמנת מתוקה ומערבבים היטב עד קבלת קרם. את הקרם שופכים מעל העוגה ומקררים. ניתן לעטר באגוזים קצוצים או כל מה שאוהבים.

את העוגה יש להעביר למקרר שעה לפני ההגשה. ניתן להכין את העוגה מראש ולשמור במקפיא (עטופה היטב) עד חודש.



2 תגובות:

  1. Nice story:) congrats on the five year mark and Happy Birthday to Yaniv, Hope to see you soon, we arrive March 27th until April 13th. Lots of love Clare & Zohar xx

    השבמחק
  2. כפארה עיניים שלי
    אם לא היית הוא חייבים להמציא אותך.
    את התה את אוהבת צאי או תה צמחים ירוק ללא סוכר, מנורה אם אין ברירה את יודעת להחליף,נעליים זה גם אזמרלדה יודעת שאין לה סיכוי בתחרות, ולרכוב על אופנוע את אוהבת רק אם הוא לא כבד לך מדי, החיים איתך הם לא רק עוגות מוס אלא הרפתקה שכולה הנאה צרופה.
    יניב (בן זוגך)

    השבמחק