יום רביעי, 14 במרץ 2012

ואחד לשנה הבאה - סיכומים לפורים

תודו שזה הפך להיות בלתי אפשרי להחליט על המלית של אוזני ההמן. כל שנה מתווספות מליות חדשות, שונות ומשונות ואני כבר לא עומדת בקצב. מתוק וגם מלוח ממרציפן ועד לגבינת ריקוטה. בנוסף גם בני הבית פיתחו רצונות משלהם ואם ביתכם מאכלס כחמישה אנשים בממוצע, קחו בחשבון שהביקוש לאוזני המן, על טעמיו השונים, יהיה גם הוא כאותו מספר.
השנה לא היה לי זמן לקנות אוזני המן, אז הכנתי בעצמי. באמת שניסיתי לרַצות את כולם, אבל נעצרתי אחרי ארבע מליות. אז מה היה לנו? שוקולד, מרנג, קוקוס-פרג ואחרון חביב והפיבוריט שלי, מלית פרג עם קליפות הדרים מסוכרות. עם בצק נימוח שנמס בפה, אני לא מבינה למה לא נאכל אותן כל השנה.
קדימה לעבודה - הבצק הוא פריך והמתכון נמצא בפוסט קודם
http://pie-limon.blogspot.com/2010/11/1.html


מתכון למלית פרג מדהימה:

3/4 כוס חלב
200 גרם פרג טחון במקום
1 כוס סוכר

1/4 כוס פירורי עוגיות/ביסקויטים
50 גרם חמאה
2 כפות דבש
1 קופסה קליפות הדרים מסוכרות (90 גרם)

בסיר מרתיחים חלב וסוכר תוך ערבוב.
כשרותח, מוסיפים את הפרג ובוחשים כ-2 דקות על אש נמוכה. מסירים מהאש.
מוסיפים חמאה, פירורים ודבש ומערבבים עד שהחמאה נמסה.
מוסיפים את הקליפות ומערבבים. מצננים לגמרי.
מכאן הכל די מובן מאליו: מרדדים בצק לעובי של 1/2 ס"מ. קורצים עיגולים (אני השתמשתי בחותכן בקוטר 5 ס"מ), שמים כפית מלית במרכז וסוגרים כל עיגול בעיצוב של אוזן המן.
מניחים את האוזניים על תבנית מכוסה בניר אפיה ואופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-20 דקות. מצננים ומפדרים באבקת סוכר. הכמות מניבה כ-44 יחידות.







תגובה 1:

  1. פרג וקוקוס נשמע מושלם! איזה כיף זה להתכונן לפורים כשבתחזית שבועית אומרים שירד גשם ויהיה קר. רק אז יש חשק לאכול אוזני המן בלי סוף.

    השבמחק