יום רביעי, 17 במרץ 2010

תיאוריית השף

מחר אני סוגרת שבועיים בסטאז', דהיינו שבועיים מאז כתבתי לאחרונה. הסיבה: חוסר זמן בעליל.
לשמחתי הזמן טס לי וזה מ-ע-ו-ל-ה מפני שהעבודה קשה מאוד, כמעט סיזיפית.
המעבר מהחממה בתדמור לעולם האמיתי היכתה בשוק לא רק אותי, אלא גם חברים אחרים ללימודים. הסימפטום העיקר: רגליים וגב כואבים, אעפ"י שעם בעיית הגב, הצלחתי להשלים או שפשוט התרגלתי :-)
זה המקום והזמן לציין שהופתעתי לטובה מקבלת הפנים והיחס האוהד והמפרגן כאחד בקונדיטוריה. מבחינתי זה בא לידי ביטוי באחריות ובעצמאות שאני מקבלת ובליווי המורגש-לא מורגש מטעם הממונים.
עד היום באתי במגע עם מבחר גדול של מיני עוגות ועוגיות מבצקים שונים, מליות מגוונות ועוד היד נטויה.
עם רדת יום, השף קורא לשיחה קצרה ושואל "מה למדתי היום?" זהו למעשה הזמן לדון בכל מה שעובר לי בראש במשך היום ולא בא לידי ביטוי מפאת הלחץ שבעבודה. השף טוען שאם לעובד יש מצב רוח טוב, המוצרים יצאו טוב.  ומי שמכיר אותי יודע שממני לא צריך לבקש פעמיים להכין עוגה..

את העוגה הבאה אין צורך להציג. זוהי עוגת השוקולית המפורסמת.  המתכון לקוח מהספר "סודות מתוקים" של קרין גורן. לאחרונה יצא לי להכין אותה המון פעמים, אז קבלו מתכון קל לעוגה טעימה שגם כייף להגישה חמה מהתנור. ממני באהבה!

עוגת שוקולד

חומרים לעוגה:
4 ביצים
1 כוס סוכר
1 שמנת חמוצה
1 כוס שמן
1 כוס אבקת שוקולית (לא קקאו)
1 כוס קמח תופח (או 1 כוס קמח רגיל + 1 כפית א. אפייה)
חומרים לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר או חלב או שילוב
100 מ"ל שמנת מתוקה
הכנת העוגה:
לחמם תנור לחום בינוני - 180 מעלות
לערבב במטרפה ידנית את כל חומרי העוגה לפי הסדר, לוודא שאין גושים ולשפוך לתבנית משומנת (אני אופה בתבנית מלבנית, כך קל לחתוך)
לאפות כחצי שעה - לבדוק עם קיסם - זהירות מאפיית יתר!!
הכנת הציפוי:
לחמם שמנת בסיר על האש. בינתיים לחתוך את השוקולד לקוביות.
כשהשמנת מתחילה לרתוח לכבות את האש ולשפוך לסיר את השוקולד.
לערבב הייטב עד שכולו נמס ונוצר קרם.
לצנן את הקרם כרבע שעה על השיש (לא במקרר) הוא צריך להשאר נוזלי, אבל לא חם ולמרוח על העוגה. בשלב זה אפשר לקשט בסוכריות צבעוניות או כל קישוט אחר.



תגובה 1:

  1. מי שלא מכיר את דולי לא יכול להבין את העובדה שיש עוגות שבאות מאהבה!!!
    אפשר גם ..."לבוא".. מהעוגות!!!
    הלואי שיטעמו ויבינו כולם מה הפסידו עד הלום!!!

    השבמחק