יום חמישי, 25 במרץ 2010

ים של מקרונים

אתמול השף ואנוכי היינו עסוקים. בילינו יחד יום שלם בהכנת מקרוּנִים,
אותן עוגיות סנדויץ מרהיבות עם מילוי מפתיע שב"קורדון בלו" מציעים קורס מיוחד של יומיים להכנתן, ועלותו 900 אירו.
מה שכייף בעוגיות האילו שאפשר להשתולל איתן - השמיים הם הגבול מבחינת צבעים וטעמים. אז נכון שההכנה קפדנית וחשוב לדייק בכל הפרטים הקטנים, אבל תאמינו לי זה שווה כל ביס!
השף הפליג בטעמים שגרתיים: שוקולד, וניל, פיסטוק, קפה, בננה ופטל אל הפחות שיגרתים, כגון מנטה, אננס, משמש, קינמון, פירות יער וגולת הכותרת, שהיא פיתוח אישי שלו: מלבי, בו הקרם לבנבן והעוגייה בצבע פוקסיה זרחני. אני אהבתי!
המחיר אגב, שווה לכל נפש: ארבעה שקלים לעוגייה. אצל השף פייר הרמה בפריז עוגייה אחת עולה שני אירו...

תאמינו או לא, היום סגרתי שלושה שבועות בסטאג' ואני עדיין אוהבת לאפות. אז נכון שהגב כואב ואני נרדמת מוקדם כל ערב (מעייפות כמובן), אבל החשיפה לה אני זוכה מדהימה ומהפנטת כאחד.
הצוות (גברים בלבד) מקבלים אותי כאחת מהמניין ומכנים אותי "השפית". תודה רבה על הפרגון, אך מוקדם להתרגש ו/או לשלוח ברכות, מסתבר שלכולם שם מוסיפים את התואר "שף" לפני השם הפרטי.

בשבוע הבא נחגוג את חג הפסח וזוהי הזדמנות נפלאה לאחל לכולנו חג שמח ומתוק כאחד. הקינוחים לחג מעט מאתגרים, אך כשחושבים על זה באמת פתאום צצים רעיונות למכביר ואז רף המתח יורד.  לפני שנה בחג הבאתי עמי לליל הסדר פרפה תותים שנבלע בשקיקה וזכה להתלהבות עצומה. 
המתכון לקוח מהספר "מנות אחרונות" של אהרוני והנה הוא לפניכם:
פרפה תותים

חומרים:
6 חלמונים
3/4 כוס סוכר
1/2 ק"ג תותים
מיץ מחצי לימון
1 כף ליקר תפוזים
1/2 1 (375 מ"ל) מיכלים של שמנת מתוקה

הכנה:
לשים תותים, לימון וליקר במעבד מזון עם להב מתכת ולרסק למחית חלקה.
להקציף חלמונים וסוכר בקערה חסינת אז המונחת בבן-מרי (בתוך סיר עם מים רותחים) במשך כ-10 דקות.
לאחר שתערובת החלמונים הצטננה להוסיף אליה את מחית התותים ולערבב למסה אחידה.
להקציף שמנת מתוקה לקצפת רכה (80% הקצפה) ולקפל לתערובת (חשוב שהתערובת תהיה קרה לפני שמוסיפים את הקצפת, אחרת הקצפת תתפרק).
לצקת את המסה לתבנית אינגליש מרופדת בניילון נצמד לסגור הייטב ולהקפיא ל-4 שעות לפחות.
הגשה:
להפוך את התבנית על צלחת הגשה מאורכת ולקלף את הניילון הנצמד. להגיש עם תותים טריים

הערה 1: את המתכון הזה אפשר להכין עם סוגי פירות שונים כגון: אפרסקים, מנגו, דובדבנים מגולענים מצנצנת, משמש, לימון  וכד'.
הערה 2: את החלבונים אפשר לשמור במקרר בקופסא סגורה לשימוש עתידי או להכנת מרנג, שגם מתאים לפסח.

חג שמייח!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה