יום שישי, 5 במרץ 2010

מעשה בלילה לבן וחלה לשבת

מזל טוב!! אני אחרי! גם הציון משביע רצון (97). חייבת לציין שהתבדיתי במהלך שני ימי המבחן.  הלחץ שחשבתי שאהיה בו לא התממש. הכל זרם באיזי ובכייף, ומלבד הזמן בו חיכיתי לתנור פנוי, חושבת שיכלתי לסיים את הסיפור ביום אחד. ועדיין כל הסיטואציה הייתה מרגשת: ביום שלישי הגענו בבוקר להוטים להתחיל בעבודה.  כל החומרים כבר היו שקולים מראש ושמורים בשקיות ניילון לפי מוצרים. לקראת השעה שלוש אחה"צ התחלנו לפנות את הכיתה לטובת כיתת טבחות שהתחילה שיעור, כך שבלית ברירה ארזנו הכל והלכנו הביתה לנוח (או שלא). ביום רביעי הגעתי בשעה שתיים חזרה למטבח, הכנתי את הבצק לחלה והכנסתי לארון תפיחה, אפיתי מוצרים שהכנתי יום קודם, הזלפתי קרמים לפחזניות, עוד כמה מטלות ובגדול זהו. השולחן נוקה משאריות קמח וביצים ולאט לאט נערמו עליו מיני עוגות, שלושה סוגי עוגיות, פחזניות ואקלרים, קינוח אישי וכמובן החלה היפיפיה. עת ערב שאר השולחנות אף הם התכסו במאפים וקינוחים צבעוניים ומעוררים. עת נקראנו, כל אחד בתורו, אל שולחנו להערות המדריך, ישבנו בפאתי הבניין, מדסקסים את סוף הקורס. אוירת סוף הקורס הייתה מורגשת. אף על השעה המאוחרת, שחינו בתוך האדרנלין של העשייה, כשכולנו מרגישים הקלה מסויימת.
אל ביתי הגעתי אחרי חצות (ואני זו שגרה הכי קרוב לבי"ס) עם גב דואב ורגליים משוועות למנוחה. אך איך אפשר לישון אחרי יום כזה??  אני מניחה שנירדמתי אי שם לקראת זריחה. שבת שלום לכולנו.

מתכון לחלה גדולה
500 גרם קמח
20 גרם שמרים טריים
30 גרם סוכר או 60 גרם לחלה מתוקה
50 גרם חמאה מומסת פושרת או שמן
1 ביצה
8 גרם מלח
250 מ"ל מים
ללוש הכל פרט למלח, עדיף במיקסר עם וו לישה, עד קבלת בצק ראשוני.  להוסיף את המלח וללוש עד קבל בצק חלק.
לכסות את הקערה בניילון נצמד ולהתפיח עד הכפלת הנפח. להוציא אויר מהבצק ולחלק ל-3 כדורים לקליעה של 3 או 4 כדורים לקליעה של ארבע. לגלגל כל כדור לנקניק ארוך ולקלוע את החלה.  להבריש בביצה ולפזר שומשום.  להתפיח שוב עד הכפלת הנפח. לאפות כ-25 דקות בתנור שחומם מראש ל180 מעלות. 
הצעה - ניתן לחלק לכדורים קטנים יותר ולהכין לחמניות קשר. זמן האפייה יתקצר ל15 דקות.

2 תגובות:

  1. הי "דולי"
    כל הכבוד על הבלוג, כל הכבוד על הכתיבה.
    מאחלת לך המון הצלחה בדרכך האפויה, שהכל יצמח לך גבוה ושיהיה לך רק מתוק.



    גילי,
    גולומב 11, נהריה....

    השבמחק
  2. כל הכבוד! ציון מדהים למעדנים שווים! תמשיכי ככה!

    השבמחק