יום שבת, 1 בדצמבר 2012

פוסט לחנוכה - סופגניות מפלצות ללא שמרים


כידוע אין חגיגה בלי עוגה ואין חנוכה בלי סופגניות. אפשר ללכת על הסופגניות עם השמרים ולהמתין עד שיתפחו (פעמיים). תאמינו או לא, אך אמי היתה מכינה סופגניות כל שנה ומתפיחה אותן מתחת לשמיכת הפוך - בכל זאת חורף.
השם "מפלצות" ניתן לחמודות האילו כי כשזורקים את הבצק לשמן, כל סופגניה מקבלת צורה שונה, ולפי דעתי זה היופי שלהן, אך עם הזמן גיליתי שבעזרת 2 כפות אפשר לזרוק אותן לשמן החם ולקבל סופגניות עגלגלות ואחידות.  לפי דעתי הצורה לא ממש משנה כי הן נטרפות בכל צורה שהיא. היופי הגדול והחיסכון בזמן נובעים בעיקר מכך שהמרקם והטעם שלהם זהה לסופגניות משמרים. ומאחר ואת הבלילה מכינים בחמש דקות והטיגון עצמו מצריך רבע שעה נוספת, גג עשרים דקות, הן אידיאליות להכנה כשהאורחים בדרך וגם מאוד מתאימות להכנה עם ילדים (כמובן להזהר מהשמן החם!!)
אצלי בבית הסופגניות האילו מתקבלות בשמחה כל השנה ולא רק בחנוכה. אני אוהבת להגיש אותן לצד כמה צלוחיות של ריבה טובה בטעמים שונים לטבילה. אפשר להגיש גם עם שוקולד מומס ומבחר קישוטים כמו סוכריות מזרה, קוקוס, ברס (אגוזי לוז מסוכרים וגרוסים) וכד'.
גם אם הכנתם כמות גדולה ונשאר, אל דאגה. שימו את הסופגניות שנשארו בכלי סגור ולמחרת חממו כמה שניות במיקרו. הן יהיו נהדרות כאילו שרק עכשיו טיגנתם אותן.

סופגניות מפלצות
מרכיבים: 
1/2 2 כוסות קמח (350 גרם) קמח תופח (או קמח רגיל +שקית אבקת אפייה)
2 ביצים
2 מיכלי שמנת חמוצה9% / אשל / יוגורט
5 כפות סוכר
קורט מלח
2 כפיות תמצית וניל (גם שקית סוכר וניל זה בסדר)
1 כף ברנדי/ליקר אמרטו/ליקר תפוזים
קליפת מגוררת מ-1 לימון
שמן לטיגון עמוק
אבקת סוכר לעיטור

אופן ההכנה:
  1. מערבבים בקערה גדולה את הביצים והאשל, מוסיפים את הסוכר, המלח, הברנדי, הווניל וגרידת הלימון. כשהתערובת חלקה מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב.
  2. מחממים שמן בסיר בינוני ומעבירים מתערובת הסופגניות לשמן באמצעות 2 כפות. מטגנים כ-2 דקות מכל צד ומעבירים לנייר סופג.
  3. מעבירים לצלחת הגשה ומפדרים באבקת סוכר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה