יום שני, 21 בנובמבר 2011

רטרו של חורף

עם הגשמים, הרוחות והחושך שמגיע כבר בשעה חמש אחר הצהריים, מתחילה להסתמן בבית אווירה של חורף. כל הרדיאטורים כבר עובדים, הדוד דולק שעות נוספות שלכולם יהיו מים חמים, הפקק של החשמל קופץ לפחות פעם ביום (כי גם דוד חשמל וגם רדיאטור זה כבר יותר מדי בשבילו) ובדרך כלל תופס מישהו במקלחת, דייסות סולת מתוקות הן כבר נחלת ארוחת הערב והגימיק החדש של השנה הוא משחק רמיקוב משותף, של כל בני המשפחה, על מיטת הקינג סייז שעטופה בשמיכה מנומרת וצמרירית.

מאחר ומזג האויר כבר לא מאפשר פעילויות חוץ כמו בקיץ, עולה הביקוש לפעילויות פנים ומפני שרוב הזמן אני במטבח (מבחירה אישית) פעילויות הפנים נוטות לקבל צורה של עוגה או עוגייה.

לתומי חשבתי שאמא קונדיטורית תניב בנות עם טעם מתוחכם לעוגות שהן המילה האחרונה בקונדיטוריות העולמיות, סה"כ הן סופגות את הקונדיטוריה המודרנית בין אם הן התכוונו או רצו ובין אם לא. ולמה כל ההקדמה הזו?

תאמינו או לא, אבל היום בתי ואני הכנו עוגת.... ביסקויטים. היא טבלה את הביסקויטים בחלב וסידרה על גבי התבנית ואני הכנתי קרם שוקולד ולשכבה השנייה קצפת וכך תוך זמן קצר נכנסה האורחת הלא צפויה הזו למקרר.

מסתבר שהקאמבק של העוגה הזו בביתנו הוא לא מקרי. לאחרונה נתקלתי בעוגות ביסקויטים בכמה בתי קפה מהשורה הראשונה. היא חזרה ובענק ואף ילד, או ילד ברוחו, לא יוותר לקנח ארוחה עם אחת כזו שמזכירה לו ילדות רחוקה (זה כמובן יחסי).
המתכון הפשוט שלפניכם  מתאים לתבנית מלבנית בגודל 20 על 32 ס"מ

עוגת ביסקויטים 
חומרים:
38 ביסקויטים
1/2 כוס חלב לטבילה
1/2 כפית תמצית איריש קרים (לא חובה)
לקרם שוקולד:
1מיכל שמנת מתוקה
1 כוס חלב
1 שקית אינסטנט פודינג שוקולד
2 כפות סירופ מייפל
לקצפת:
1 מיכל שמנת מתוקה
1 שקית סוכר וניל
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
לקישוט: סירופ שוקולד
הכנה:
מערבבים חלב עם תמצית וטובלים את הביסקויטים. מסדרים שכבה בתבנית.
מקציפים שמנת מתוקה עם חלב ופודינג עד קבלת קרם יציב. מוסיפים פנימה את הסירופ מייפל, מערבבים ושופכים מעל הביסקויטים. מיישרים.
מסדרים מעל שכבה נוספת של ביסקויטים טבולים.
מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר ופודינג וניל. שופכים מעל הביסקויטים ומישרים.
מעטרים בסירופ שוקולד. מכסים תבנית בניילון נצמד ומקררים לילה.
הקירור חשוב כי בזמן הזה הביסקויטים סופגים את הטעמים של הקרמים ומתרכחים מעט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה