יום ראשון, 8 בספטמבר 2013

פרויקט עוברים דירה - עיצות, המלצות ומתכון לקינוח

מי אמר שלעבור דירה זה כייף? אתם קולטים כמה זמן מראש צריך להתחיל לארוז? איך מתפטרים מכל ה"תכולה" שאגרנו עם השנים? (ראו המלצות בהמשך)
אני מודה שעברתי דירה כמה פעמים בחיי ואף אחד לא היה כל כך קשה כמו זה האחרון. אולי זה בגלל שלמעבר האחרון קדם שיפוץ קטן של הבית שהצריך כוחות מיוחדים ושאב הרבה אנרגיות.
בעלי מקצוע טובים ואמינים קשה לבחור בפינצטה מתוך המאגרים הבלתי נדלים שלהם, זה דורש עבודת חקר לא קטנה וגם הרבה מזל. מסקנה שלי: בקשו המלצות מחברים ומכרים בעלי ניסיון.
בפוסט זה אני פורשת את המלצותי ומקווה שיביאו תועלת לכם קוראי היקרים.

הפשילו ת'שרוולים - אנחנו מתחילים.
אביא כאן את החוויה שלי מהמעבר לבית החדש והשיפוץ כשהמשותף לכל בעלי המקצוע הוא שכולם היו נחמדים, אדיבים, מקצועניים והמחירים שגבו היו סבירים ביותר.

חברת הובלה - בוגי הובלות, בוגי טלפון: 050-7912532
פרקטים - מוטי טלפון: 050-3892298
כלים סניטרים וכיוב' - סטודיו קרמיקה סניף רעננה, אשר אורי טלפון: 054-9108865
מכשירי חשמל לבית - אבי סופר סניף אלנבי ת"א, צביקה דוידי טלפון: 03-5609595
שיש אבן קיסר - ארטסטון ברעננה, לאה קדוש טלפון: 09-7449352
על חברת הניקיון בה נעזרתי לא אפרט כי בתכלס לא הייתי מרוצה ואני לא פה כדי להכפיש, אך אשתף אתכם בשיעור שלמדתי בתקווה שיעזור לכם. מסתבר שיש לחברות ניקיון נטייה להגיע עם צינור מים ארוך ולהשפריץ לכל הכיוונים. לא תמיד שיטה זו יעילה מאחר וכמויות מטורפות של מים על ארונות (חדשים) לא יכול להיגמר טוב. העץ מתנפח ומאבד את צורתו. ולכן כדאי להסביר מראש על מנת שזו לא תהיה אופציית ניקיון וכמובן להשגיח, להשגיח, להשגיח על העובדים.

כמה רעיונות כיצד לדלל את תכולת הבית לפני מעבר דירה:
כחודשיים לפני תחילת האריזה שווה למיין דברים לא שימושיים בבית לפי 3 קטגוריות:
1) מה אפשר למכור
2) מה אפשר למסור
3) מה צריך לזרוק

אפשר להרוויח כמה לירות ע"י מכירה של מוצרי יד שנייה שאותנו כבר לא משמשים אך עדיין נמצאים במצב טוב. צלמו את הפריטים מכמה זוויות והעלו לאתר כמו "יד 2" והציעו את הפריטים למכירה.

יש לי בת דודה, אמא לשלושה ילדים הקטנים משלי שתמיד שמחה לקבל בגדים ונעלים שקטנים על בנותי וכמובן צעצועים וספרים. בטוחה שגם לכם יש קרובי משפחה, שכנים וחברים שישמחו לקבל את הנ"ל.

ואחרונים חביבים הם כל הפריטים 
שאי אפשר לתקן או לנקות ואף אחד כבר לא יכול להנות מהם -  פשוט עבר זמנם. מקומם בפח. 

זה המקום להמליץ על מוצר שאני מודה כי עשה את חיי קלים במיוחד במהלך הכניסה לבית והשיפוצים. מדובר בסדרה שלמה של מגבונים לניקוי, החל מאבק, לכלוך קשה, זכוכית ומראות, נירוסטה ועד אלו המיועדים לשטיפת הרצפה (ויש גם מיוחדים לפרקטים). סנו או ניקול, מה שהיה במבצע, קניתי כאילו אין מחר וברכתי כל מגבון ומגבון שעשו עבודה נהדרת, השאירו ריח נעים במיוחד והלכו, בלי ויכוח, לפח. בחיי המצאת המאה!!
טיפ קטן הנוגע למוצרים הללו - מאחר ובמארז יש כמות נוזל השומרת על המגבונים לחים במידה, אם רכשתם ולא צרכתם מייד את רובו, אחסנו את השקית הפוכה, עם הפתח למטה, כך שהנוזל שבפנים תמיד ילחלח את המגבון הבא בתור.

ולסיום מתכון מתוק שמכינים מהר ובאמצעים דלים, כשהבית עדיין לא עומד על תיקנו והמטבח עדיין לא מאובזר. כזה שיכול להתאים ליום המעבר או לזה שאחריו.

פשטידת גבינה מתוקה עם דובדבנים
1חב' אטריות רחבות מבושלות 'אל דנטה' ומסוננות

4 ביצים
3/4 כוס סוכר
קורט קינמון
1 כפית תמצית וניל
500 גרם גבינה לבנה 5% או 9%
* אפשר להוסיף את אחת מהאופציות של הגיוונים
גיוונים אפשריים:           


  • צמוקים, אגוזים, תפו"ע חתוך/מגורר
  • 2 כפות דבש/סילאן/קונפיטורה- אני הוספתי 3 כפות גדושות מלית דובדבנים של מימונס
  • אפשר גם לפני סוף האפייה לצקת קצת חמאה מומסת  עם פרורי לחם (לא מתובלים)
מערבבים הכל יחד ואופים בתבנית משומנת בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות  כ-30 דקות.
אוכלים חם או בטמפ' החדר עם כף שמנת חמוצה. זו מנה משביעה ומאוד טעימה.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שהדבר הכי טוב שעשיתי לפני שעברנו דירה היה להזמין חברת הובלות, ולחתום איתם על חוזה הכולל ביטוח ואריזה של הבית. אני חושב שאני לא הייתי יכול לארוז את הבית כמו שהם ארזו, לכל חברת הובלות יש היום פתרונות אריזה שונים אשר יתאימו להרבה רהיטים וציוד רגיש שיש לכם בבית ולא תוכלו לארוז לבד.
    כמו כן כאשר אני אורז את הציוד שלי אני לא יודע איך המשאית שלהם נראית או מה היא מכילה ואז זה יכול ליצור בעיות שלא הכל נכנס וצריך לעשות מספר נגלות. כאשר העובדים של חברת ההובלה ארזו הם ידעו בדיוק איך לארוז על מנת שהכל יכנס בפעם אחת ולא נצטרך לסוע הלוך חזור מתל אביב לקריית שמונה עם המשאית.

    השבמחק